Buenos Aires naar Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Thomas Raap - WaarBenJij.nu Buenos Aires naar Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Thomas Raap - WaarBenJij.nu

Buenos Aires naar Bariloche

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 December 2013 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Nieuw reisverslag!

Ik twijfel een beetje over de frequentie van schrijven. Te veel schrijven zou insinueren dat ik hier niet zoveel te doen heb, wat niet het geval is. Toch vind ik regelmatig schrijven ook voor mezelf wel fijn om bij thuiskomst de reis nog goed in het geheugen te hebben.

Mijn laatste verhaal eindigde in het hostel in Buenos Aires. In totaal heb ik zo´n 10 dagen in dit hostel gezeten en het was er geweldig. Erg veel mensen leren kennen die allemaal met andere intensies een bezoek brachten aan Buenos Aires. Erg leuk om ´s avonds onder het genot van goede wijn reis- en levensdoelen te bespreken met mensen die allemaal andere achtergronden en culturen hebben.

In de tijd dat ik in het hostel zat heb ik ook Spaanse lessen gevolgd. Ik begon met een niveau-test en a.h.v. deze test werd ik ingedeeld in een bij mij passende klas. Ik had al aardig wat in Nederland geleerd wat mij veel tijd en geld heeft bespaard, want ik werd ingedeeld bij een klas waarvan iedereen al 4 weken les had gevolgd. Het weekje les heeft me vooral met de uitspraak geholpen en met de dagen wordt mijn spaans wel beter.

Het hostel zat in de wijk Palermo, zonder twijfel de mooiste en gezelligste wijk van de stad. Overal cafe´s, clubs en restaurants. De cultuur hier is zo anders dan in Nederland, mensen dineren niet eerder dan 22.30 uur in de avond en eten dan zoveel dat ze de volgende dag niets voor ontbijt nodig hebben. Ik probeer me ernaar aan te passen maar ik heb toch iedere ochtend weer vreselijke honger waardoor alle Argentijnen me raar aankijken als ik een stevig ontbijt naar binnen werk. In Palermo hebben we het er stevig van genomen met feesten en dineren wat heeft geleid tot mooie ontmoetingen waarover ik in Nederland graag meer toelichting geef.

Nadat ik meer dan twee weken in Buenos Aires was geweest besloot ik deze metropool te verlaten. Apart om zoiets te beslissen want het was er geweldig en je verlaat veel mensen met wie het goed klikt. Maar ik wil wat zien van het land dus ik heb een busticket geboekt naar San Carlos de Bariloche. Deze prachtige stad ligt in het noordelijke puntje van Patagonië, op de grens met Chili in het Andes gebergte.

De busreis duurde 25 uur en ging door hartje Argentinië richting de ruige Andes. Hoewel het een lange reis was, was het erg comfortabel en heb ik prachtige uitzichten gehad. Daarnaast erg gelachen met een Argentijnse reisgenoot die zijn ouders ging opzoeken in Bariloche. De reis was incl. diner en ontbijt maar het diner was niet te verteren en het ontbijt omvatte slechts een droog biscuitje. Ik had nog een cake en een rol koekjes in mijn tas en die hebben we dus met zijn tweeën gedeeld. Bij aankomst in Bariloche uiteraard eerst een flinke maaltijd genuttigd.

Ik had wat e-mails verstuurd voor een couchsurf adres in Bariloche, maar van niemand een reactie ontvangen. Ik ging dus op zoek naar een hostel maar toen ik al geinstalleerd was in het hostel kreeg ik een e-mail van een jongen uit Bariloche dat ik bij hem kon overnachten. De eigenaar van het hostel dus vriendelijk bedankt (wat hij niet kon waarderen) en toen heb ik de bus gepakt naar het slaapadres. Iets wat me redelijk irriteert hier is dat in veel steden straatnamen meerdere keren voorkomen, wat nu dus ook het geval was. Ik stond voor het verkeerde huis en kon weer een andere bus nemen om uiteindelijk op het juiste adres te komen. De jongen is een hele relaxte vent van 30 jaar. Hij is leraar op een school en woont in een mooi huis dicht bij een prachtig meer. Hij spreekt alleen Spaans wat goed is voor het ontwikkelen van mijn Spaans.

De omgeving hier is echt prachtig. Het is voorjaar en alles staat in bloei. Gisteren zag ik tijdens een wandeltocht een Andes condor vliegen, een vogel met een spanweidte van 3 m! Ze bewegen helemaal niet met hun vleugels maar zoeken de luchtzakken op en kunnen honderden kilometers van berg naar berg zweven zonder enige inspanning.

Hoewel de omgeving schitterend is vind ik wel de sfeer in Bariloche minder dan in Buenos Aires. Het is echt een toeristische stad met bijna alleen maar wandelaars. Ik heb zelf dan ook de meeste dagen hier doorgebracht met wandelen, zwemmen in het meer en relaxen. Deze maandag ga ik met een georganiseerde groep de bergen in om een gletsjer te bekijken en ik denk dat ik daarna deze stad achter me laat. Waar ik dan precies heen ga weet ik nog niet, ik twijfel tussen Santiago en Mendoza. Iets om de komende dagen over te beslissen.

Groeten!


  • 08 December 2013 - 07:43

    Jose:

    Wederom is het heerlijk om je verhaal te lezen. Gelukkig is je eetlust nog intact dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken!
    Welke bestemming het ook wordt het is opnieuw een hele reis, dus vergeet niet een cake en een rol koek in je tas te stoppen :)
    Knuffel, mam


  • 08 December 2013 - 08:30

    Marco:

    Kerel jongen,
    Klinkt goed die trip van je.
    Grappig dat jouw eetgedrag gewoon hetzelfde blijft daar. Het zal vanzelf wel veranderen. Dan word je ook een local.
    Ben benieuwd naar fotos. Groet Marco


  • 08 December 2013 - 08:40

    Opa Jos:

    Dat is een mooi verhaal,geniet van al die mooie dingen,voor jezelf maak korte aantekeningen per dag,later komt de herinnering vanzelf.gisteren 300gr steak gegeten.heerlijk doei!ga nu naar daniel

  • 08 December 2013 - 08:48

    Alain:

    Wat een avonturen heb je al beleefd de eerste weken en mooi dat je al zoveel contacten hebt gemaakt. Goede voorbereiding is het halve werk, vooral je Spaanse taalkennis komt nu natuurlijk goed van pas.
    De mooie natuur van het Andes gebergte zal vast overweldigend en prachtig zijn om te zien.
    Ik ben jaloers dat je een condor hebt gezien, dat lijkt mij echt geweldig, om zo'n grote roofvogel te spotten. Geniet van waar de reis je heen brengt, wij volgen je op de voet en zijn benieuwd naar je foto's.
    Groetjes, papa

  • 08 December 2013 - 09:00

    Ome Frans:

    Jij voelt je daar al helemaal thuis, het is net of je er al jaren woont. Prachtig verslag!! Ik ga nu kijken waar je uithangt.Groeten Ome Frans

  • 08 December 2013 - 10:00

    Maxima:

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt in mijn land!

  • 08 December 2013 - 10:45

    Ina:

    Hallo Thomas.

    Wat een prachtig verslag van je avonturen weer! Mooi om te lezen. Pas goed op jezelf en tot het volgende verhaal.

    Groeten:

    Ina

  • 08 December 2013 - 15:13

    Patricia:

    Leuk om weer een verslag van je te lezen! De foto op WhatsApp zag er prachtig uit, om jaloers van te worden en een stuk beter weer als in Nederland! Veel plezier, geniet ervan en ik blijf je blog volgen.

  • 08 December 2013 - 16:04

    Marloes Fröling:

    Klinkt geweldig! Leuk he zoveel nieuwe mensen ontmoeten :) Ik hoop dat je
    mooie ervaring blijft meemaken. Geniet ervan. Groetjes, Marloes

  • 08 December 2013 - 16:42

    Eric, Gini En Xavier:

    Leuk om weer te lezen Thomas. Argentinie leek ons al een prachtig land en met jouw impressies komt het helemaal tot leven. Geniet er van, ik ga nu weer even Gini ervan overtuigen Almere ook best wel mooi is :-) Groetjes van egx

  • 08 December 2013 - 18:52

    Joke:

    Wat hebben Jan en ik weer genoten van jouw blog, Thomas ten voeten uit! Je schrijft zo heerlijk weg, met veel humor. Waar je volgende reis ook naar toegaat, we blijven je graag volgen. Lieve groet van de Pastorale
    Ps Jan heeft vandaag de Dahlias uit de grond gehaald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 9586

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 20 Maart 2014

Trip door Latijns Amerika

26 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: